Telefon interwencyjno - informacyjny.
Telefon interwencyjno - informacyjny dla osób pokrzywdzonych przemocą w rodzinie.
Telefon interwencyjno - informacyjny dla osób pokrzywdzonych przemocą w rodzinie.
29 listopada 2010 r. zostało podpisane "Porozumienie dotyczące funkcjonowania telefonu interwencyjno - informacyjnego dla osób pokrzywdzonych przemocą w rodzinie stosowaną przez osoby uprzednio skazane za przestępstwo popełnione z użyciem przemocy lub groźby bezprawnej wobec członka rodziny (...)" przez Ministra Sprawiedliwości, Komendanta Głównego Policji oraz Dyrektora Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Telefon interwencyjno - informacyjny działa od 1 stycznia 2011 r. w ramach Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia" (0 801 12 00 020). Osługą telefonu zajmują się konsultanci Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Konsultanci po uzyskaniu istotnych informacji dotyczących stosowania przemocy w rodzinie przez sprawcę uprzednio prawomocnie skazanego przez sąd za przestępstwo z użyciem przemocy lub groźby bezprawnej wobec osób najbliższych powiadamiają właściwe dla miejsca zdarzenia służby.
Integralną częścią Porozumienia są "Procedury współpracy służby kuratorskiej oraz funkcjonariuszy Policji w stosunku do osób wobec których wykonywane jest orzeczenie sądu w zwiazku z popełnieniem czynów karalnych polegających na stosowaniu przemocy lub groźby bezprawnej".
Celem Procedur jest zacieśnianie współpracy oraz skuteczna wymiana informacji dotyczących sprawców przemocy w rodzinie pomiędzy kuratorami a Policją. Dzielnicowi uzyskają informacje na temat osób skazanych za przemoc zamieszkujących w ich rejonie służbowym, natomiast kuratorzy pozyskają informacje dotyczące zachowania osób dozorowanych. W wyniku Porozumienia ochrona osób pokrzywdzonych przemocą ma być bardziej skuteczna i sprawna.